tirsdag den 8. december 2009

Heartbook

Jeg har taget facebook til mig. Eller rettere, jeg skriver statusopdateringer hele tiden. Det vil sige, jeg tænker flere gange om dagen på "min status" lige nu. Tanker, følelser, oplevelser bliver opsummeret og kogt sammen til en lille klar tekst oppe i mit hovede. Men det er langt fra alt, jeg ville skrive på facebook. Det kommer lige fra hjertet og bliver lagret på min egen hard disc, i min "heartbook".

Det er faktisk en meget god lille øvelse, hvor man lige standser op i nogle minutter og mærker sig selv: Hvordan har jeg det? Hvordan går det? Hvad optager mig lige nu?

Det kan også anbefales, hvis man gerne vil undgå at drukne i bleskift, putning og alle de andre praktiske hverdagshandlinger livet består af, når man har små børn. Stop op, når dit barn giver dig det største smil, det dybeste blik, det dejligste kram, og skriv en hurtig statusopdatering i din indre heartbook!

Når jeg spørger til ugens status på mine kurser, fortæller mødrene som regel hvor lidt eller meget, barnet har sovet om natten/spist om dagen osv. Men ved at tvinge sig selv til at tænke på gode oplevelser, kan man faktisk flytte fokus og dvæle ved det, der er lykken ved at have børn.

Ingen kommentarer:

 
Google Friend Connect Directory