onsdag den 7. oktober 2009

Lykken er...

Forleden havde jeg besøg af en journalist, en ældre mand, som skulle høre om den babymusik-CD, jeg er ved at indspille. Her på Stevns, hvor jeg bor, er det lokale samfund pænt domineret af venstrebønder (for at sige det mildt). Så jeg blev faktisk helt overrasket, ja nærmest opløftet ved den samtale, vi fik om små børns udvikling, om babytegn og om hvilken betydning musik har i hverdagen.

Det viste sig, at han ikke bare var intelligent og empatisk (og tilflytter i øvrigt..hm..); han havde også selv erfaring med, hvad musik betyder for livskvaliteten. I en sen alder havde han nemlig fundet ud af, at han var god til at synge. Efter at være blevet enkemand for et par år siden, var han på flere opfordringer begyndt at synge i kor. Han sagde til mig: "At synge og spille er jo egentlig meget kropsligt. Man er nødt til at have kroppen med. Og så kan man ikke undgå at blive glad af det. Man bliver rent faktisk lykkelig af at musicere!"



Bull's eye!



Gør din baby lykkelig i dag - syng og bevæg jer til musik!



PS Du bliver også lykkelig:-)

Ingen kommentarer:

 
Google Friend Connect Directory