søndag den 30. august 2009

Jeppe

Uh, jeg kan godt lide navnet Jeppe! Min kæreste lider desværre ikke helt af samme forkærlighed til det navn, så indtil videre har vi kun en Malte og en Tue;-) Jeg har på det seneste mødt et par små Jepper, men min YndlingsJeppe er den lille knøs fra Jeppe-bøgerne.



Jeg har endnu ikke set andre bøger, der kan måle sig med dem. Jo, jo, der er andre gode bøger for 1-2-årige, men Jeppe har flere kvaliteter: Historierne rammer plet; det er præcis sådan, den størrelse børn gør. Teksten er tilpas kort og ordvalget perfekt, selvom man selvfølgelig altid kan putte sine egne ord ind. Tegningerne er skønne OG fortæller altid en historie i historien, som man også kan fortælle.

Forfatter til Jeppe-bøgerne: Barbro Lindgren. Illustrator: Eva Eriksson

Ingen kommentarer:

 
Google Friend Connect Directory