mandag den 10. januar 2011

Forstå hvad den lille baby siger

Pelle er nu 11 uger, og som med mine andre børn har jeg brugt det meste af tiden på at kigge på ham, mærke ham og lytte til ham. Og jeg er blevet mester i opfylde hans behov:-) Fx fandt jeg ret hurtigt ud af, at når han laver sådan nogle små støn, så er det fordi han skal bøvse.
Og så stødte jeg på en australsk dame på youtube, som vel nærmest er en slags babyhvisker. I hvert fald mener hun, at alle små babyer (0-3 mdr.) siger de samme lyde, og at hver lyd udtrykker et bestemt basalt behov hos babyerne.
Lyden "Eh" betyder "Jeg skal bøvse." Prøv og lyt:



Jeg er målløs. Det er præcis den lyd! Og det er da smart, hvis alle nybagte forældre kunne tage den genvej til at forstå deres baby;-) For ikke at tale om større søskende. Jeg er sikker på, at Pelles vil dåne, når de hører, at han kan et særligt babysprog, som de kan lære at forstå.
Tror lige, jeg skal lure lidt på de andre "ord", indtil Pelle fylder 3 mdr. om et par uger.

Ingen kommentarer:

 
Google Friend Connect Directory